XOXO Magazine är ett stilrent livsstilsmagasin av
högsta kvalitet som trycks på bästa tänkbara papper med ett tjockt, högblankt
omslag.
Tänk om man beskrev sin blogg så - "Stationsvakt är en stilren livsstilsblogg av högsta kvalitet som skrivs på bästa tänkbara bloggverktyg med en tjock, högblank indexsida". För det första så vore det sinnessjukt att att beskriva min blogg så eftersom det inte stämmer, och för det andra - är inte innehållet viktigare än utseendet?
På oss människor är utsidan viktigare än insidan, det vet vi, men bloggar? Flera av mina favoritbloggar är fula (borträknat min egen, som inte är en av mina favoritbloggar heller). Det skulle inte finnas en tidning som XOXO om det inte fanns läsare, och hemska tanke - läser dessa människor bloggar också? Jag vet inte om det finns nån säkerställd statistik över hur bloggläsare ser ut och är, men de som beräknas läsa XOXO är de här:
De typiska XOXO-läsarna är köpstarka kvinnor och män i åldern 25-40 år. Våra läsare uppskattar lyx och glamour, är välutbildad, högavlönad och gillar äventyr och resor. Inkomsten spenderar våra läsare gärna på mode, resor, skönhet, hälsa, inredning, bilar och det senaste inom elektroniken.
Hej du som passar in på ovanstående. Du har kommit fel. Det finns ingenting för dig här.Jag tycker att du ska gå hit istället.
(Jag upptäckte XOXO via Vassa eggen)
---
Andra bloggar om: xoxo
6 kommentarer:
Hahahahaha!! :D
Jag stämmer INTE in på XOXO:s målgrupp pch följaktligen älskar jag din blogg! ;)
crrly: Å tack. :-)
Det verkar finnas väldigt mycket för just den målgruppen.
Därför kommer jag hit :-)
usch jag får hemskt magknip när jag läser texten.. materiella värden = långt ner på livslistan
desireé: Vad bra :-)
lovisa: Samma här (Även om en hårddisk-dvd skulle sitta fint).
sara: Tack. :-)
Förresten är välutbildad inte alltid samma sak som bildad.
Skicka en kommentar