måndag, augusti 14, 2006

eHarmony

Via (som så ofta) Beta Alfa har jag hittat till bloggklienten Windows Live Writer. WLW är en WYSIWYG-editor som funkar till flera bloggverktyg, däribland mitt eget. Så nu testar jag det. Såhär innan jag publicerar känns det riktigt, riktigt smidigt och lättanvänt.

Vi får se hur resultatet blir. En fördel, förresten, är att man kan välja om länkar ska öppnas i nytt fönster eller inte. Jag vet att många tycker det är ett otyg, men jag gillar det, åtminstone för bilder.
---
Idag fyller jag år, och jag har fått en pedometer av min farsa - en sån som räknar steg  (pedometern alltså, inte farsan). Jätteanvändbar! Visste ni, förresten, att det finns pedometer till Google Maps: 
Gmaps Pedometer.

Jag vet inte om det bara är jag, men i vilket fall som helst är pedofil ordet jag kommer att tänka på när jag hör ordet pedometer. Hur dejtar "seriösa" peddon? Jo, de använder eHarmony.


(
via)
---
Andra bloggar om: ,

6 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Grattis på fölsedan, Stationsvakten!

Anonym sa...

Tack Notetur Nomen. :-)

lisa sa...

grattis grattis! jag hara tänkt att cykeldatorn borde heta pedalometer, men sedan tänkte jag att det var för mycket pappahumor.

Anonym sa...

lisa: Tack tack. :-)

Anonym sa...

varför peddometer??

har funderat och givetvis skrattat åt detta ord på en stegometer, men varifrån kommer det?

Anonym sa...

el: Faktiskt ingen aning om varför det heter så.