måndag, augusti 14, 2006

Snabbkaffe

Slutet av juli, och augusti fram tills nu har gått hårt åt min ekonomi. Därför har jag varit tvungen att köra med sånt där snabbkaffe. Jag har aldrig behövt dricka sånt förut, utom när jag har suttit hos tandläkaren, de har bara det. Men nu blev det i alla fall så att jag fick masa mig iväg och köpa en burk. Zoegas, Löfbergs och de andra - jag kollade runt i floran. Vad kostar sånt här egentligen? Jag trodde det var billigt. Billigt? Fan, de kostar ju över 50 spänn, burkarna, då kan jag ju lika gärna köpa riktigt kaffe.

Men så såg jag Euroshopper snabbkaffe. 19:90 kr. Uj! Hur kommer det att smaka då? Förjävligt antagligen. Men det får duga, tänkte jag.

Jag är frälst! Det är jättegott ju. Okej, det är inte mitt standardkaffe i fortsättningen, men burken kommer stå där på hyllan som en bra nödlösning.

---
Andra bloggar om:

13 kommentarer:

Coola Morsan sa...

Illa, tror jag.
Nescafé, röda varianten mörkrost, brukar kosta runt 45 och smakar.. internationell standard. Bättre köpa Zoega för runt 30 då.

josephzohn sa...

GRATTIS!
koarenta i dos (42) år!

En fråga.
Får man oväntade besök om man har det däringa kaffet???
Svar till ensam med Gevalia i skåpet!

Anonym sa...

coola morsan: 30 kan man leva med något så när.

ul-t: Ha ha - det kanske är snålvattnet som är kryddan som behövs för att göra det gott.

Anonym sa...

joseph: Tack. Hittills har jag bara oväntade besök från tvestjärtar som på något vis har tagit sig upp på balkongen.

Anonym sa...

Då kanske man skall testa det snabbkaffet nästa gång då. Själv brukar jag aldrig köpa snabbkaffe, men har gjort det två gånger bara för att det har varit billigt. De jag testat då har varit Nettos och Coop X-tra och båda var helt odrickbara. Helt klart det vidrigaste jag någonsin har smakat i kaffeväg.

Anonym sa...

Snabbkaffe är ASDYRT! Men bekvämt - om man som jag behöver specialkaffe (koffeinfritt - extra dyrt) och inte vill tvinga alla sina vänner att sluta med kickarna. Så nu kör jag bara snabbkaffe här hemma - det koffeinfria för mig och Nescafé Red Cup för övriga.koffeindrinkare - det är godare än de flesta kaffen jag druckit - mustigare! Men, som sagt: DYRT.

Plastfarfar sa...

Euroshopper!? Är det märket okej för dig, så vill jag faktiskt inte veta hur, och av vad, du kleggar till ditt java till vardags. Sorry.

Anonym sa...

aggeman: Då är nog euroshopper odrickbart också. Men jag hade varit utan kaffe ett helt dygn, och då blev det gott.

paula: Smakar det så kostar det. :-)

n n: Euroshopper ketchup är ju helt okej.

Elisabet. sa...

Då min bryggare avled hastigt och olustigt, köpte jag en burk Gevalia Nescafé. Dyrt,ja, men det blir billigare ändå.
Med bryggaren gjorde aldrig bara EN kopp kaffe, utan två eller tre.
Med snabbkaffe blir det verkligen bara en kopp och det räcker ju hur länge som helst.
Dessutom är det supergott!
Och praktiskt.
Aldrig mera bryggare.

schmut sa...

jag tror att dina smaklökar fått sig en smäll i sommar.....
fast visserligen, om det verkligen är så, så är det ju ganska bra för då plågas du inte och kan samtidigt snåla in lite.

Anonym sa...

Vill du köra bryggkaffe så har Euroshopper det för 10:- paketet. När jag serverat det till mina gäster utan att först nämna EUROSHOPPER har det ALLTID lett till att man frågat efter vad för kaffe som serverats eftersom det var så ovanligt gott.. Och jag håller med. En del fördomar sitter i hjärnan och inte i smaklökarna.

Anonym sa...

Elisabet: "aldrig bara EN kopp kaffe, utan två eller tre" - där har vi en poäng.

Schmut: En win win. men idag får jag lön, och då blir det vanligt kaffe till pressokannan.

Ano: Mycket sitter nog, som du säger, i betraktarens fördomsfulla ögon.

Anonym sa...

kodakwhore: Faktiskt, det är en vanesak.