onsdag, augusti 02, 2006

Häromdagen

Bloggare är i mångt och mycket som ...
Ett av de vanligaste ...
Jag, precis som många andra, börjar ..

Fan vad svårstartat det här var. Ibland är det svårt att komma igång med en bloggpost. Ibland är det svårt att komma igång med bloggandet över huvud taget. För min del, idag, har jag inte kommit igång. Det är kanske ingen bloggdag idag?

Men jag tänkte skriva nåt ändå - det kliade i fingrarna. Men hur börjar man en post egentligen? Uppenbarligen har jag inte haft några problem med det förut - tills jag började tänka på det.

Jag kollade runt, och fatta hur många bloggare som börjar med: Jag. Det måste vara ett av de vanligaste öppningsorden. Och det är okej, jag har själv börjat med Jag, säkert otaliga gånger.

Men det finns ett annat ord man gärna öppnar med. Ett ord man har gemensamt med halvdassiga stå-upp-öppningar. Ett ord som utstrålar tristess och oinspiration: Häromdagen.
Kollar man på knuff så får man över 500 träffar! Alla har såklart inte använts som öppningsord, men säkert många. Jag själv har använt det många gånger, och säkert har jag öppnat med det rätt ofta. Mental anteckning: sluta med det!
---
Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med "jag" är bedrövligt; ett kåseri får inte börja med ett personligt pronomen.

Anonym sa...

ul: Tur att man inte kåserar.

Coola Morsan sa...

Har inte en aning om jag börjat nån bloggtext med "Häromdagen". Måste kolla detta.

Anonym sa...

cola m: Alla har säkert gjort sig skyldiga till det.