tisdag, augusti 01, 2006

Rita dig åt mig

Rita dig själv.
Skriv ett meddelande.
Signera med ett namn.
Tryck på "SEND".
Tryck sedan på "pic search" upptill.
Skriv in namnet du signerade med, på "search by name" och tryck på "Search".
Nu ser du bilden du ritade. Tryck på den så förstoras bilden, och du får en egen sidadress uppe i adressfältet. Kopiera den och klistra in i en kommentar här.

Jag är alltså intresserad av hur du ser ut i skrivande stund.

Såhär ser jag ut.
---
Andra bloggar om:
---
Några hörsammade. Tack för det. Några kunde inte hålla sig till YouDraw, utan körde med artpad (som i ärlighetens namn är ett bättre verktyg). Så här såg de ut. Bilderna funkar som länkar till bloggarna.


29 kommentarer:

Anonym sa...

Har du slips på dig, din jävla bäver?

louisep sa...

Här 'rå eftersom du ber så snällt.

Anonym sa...

här är jag...

Gagga sa...

Rita det KAN jag, men sen...faen så krångligt det låter.

Anonym sa...

Jahapp.

Anonym sa...

Har ingen egen sida (ännu) men följande hände för några timmar sen:

-Jag är öbver i Malmö för några ärenden och har också tittat in i en secondhand-shop för skivor och handlat bl a en singel med Herbie Hancock från sent 70-tal, mannen har mörkt snyggt afrokrull och brillor. När jag sitter nere vid perrongen på malmö C och väntar in tåget kommer det fram en hemlös person och ber om pengar. jag säger vänligt nej, samtidigt råkar jag dra upp singeln ur sin kasse, Killen säger omedelbart "Är det du på fotot?"
"Nej, det är Herbie Hancock"

När han gått tar jag en närmare titt på färgfotot på omslaget. Hancock har nån sorts avlägsen likhet - varken håret eller hudfärgen dock - och singeln heter "I Thought It Was You". :-)

Gammalt konto sa...

Jag måste verkligen klippa mig snart.

Anonym sa...

Jag är verkligen usel på att följa instruktioner.

Anonym sa...

Klart man måste testa :)

Martin Klasch sa...

Moi

Anonym sa...

- SMILEY-VARNING -
ul: Jag är så jävla illa tvungen.

louisep: Tack. :-)

mickey: Det är du.

gagga: Såå krångligt var det inte - det var bara jag som förklarade krångligt.

jontas: tack. :-)

magnus: Kollat. Nu vet jag hur du ser ut. :-)

Robert: tack. :-)

Jimmyroq: Det gööör inget.

aggeman: tack så mycket. :-)

p-e: danke. :-)

Anonym sa...

Johnny: Ska kanske tillägga att killen ganska säkert inte såg titeln på singeln; den låg åt fel håll. Cool replik dock!

Anonym sa...

magnus: Herbie ser väl trevlig ut.

Anonym sa...

Jag ser ut ungefär så här vid halv fyra-tiden på eftermiddagen:

Halv fyra

Anonym sa...

http://artpad.art.com/gallery/?j3d2l8e3wn8

Anonym sa...

jöns: Du ser pigg ut. :-)

beta alfa: tacki tacki. :-)

Anonym sa...

http://www.youdraw.com/cgi-bin/solopic.pl?picnum=410112

har ju fortfarande problem med att skapa länkar i kommentarer så håll till godo med skabbig länk :)

Anonym sa...

el: tack. jag har faktiskt samma problem.

Anonym sa...

Rita och Berätta var ett lyckligt par.
Rita tyckte att Berätta var rar.

Äsch, jag kan inte rita.

Anonym sa...

Rita: .. och Baretta var ett par.

Anonym sa...

LOL... vad dum jag är. Jag glömde ju rita till det viktigaste av allt: skägget! hahahaha... hur fan kunde jag missa det egentligen?

Anonym sa...

mickey: Du blottade ditt renrakade inre.

Johanna sa...

Jag är lite sen men tycker om att göra självporträtt!

Anonym sa...

johanna: Välkommen till galleriet.

Leszek Bonikowski sa...

http://www.youdraw.com/cgi-bin/solopic.pl?picnum=410131

Ännu ett bidrag, om så lite sent.

Anonym sa...

http://www.youdraw.com/cgi-bin/solopic.pl?picnum=410129

Gud så tragiskt! Ett Dorian Grey-porträtt får man hoppas.

Anonym sa...

http://www.youdraw.com/cgi-bin/solopic.pl?picnum=410155

Jag har aldrig kallat mig för en stor konstnär. Och jag lär inte göra det efter det här. Ge mig en målarbok dock, så är jag kung! :-)

Kul idé, roligt få se alla bloggare. :-D

Anonym sa...

bonikowski: Fint. Tack.

salt: I så fall får jag se till att bevara det ordentligt.

solsara: Ja, alldeles för få bloggare vet man hur de ser ut.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.