onsdag, september 20, 2006

Ny blogg: Gravallvar

Serier som inte kan briljera i konstnärligt utförande ställer högre krav på det textliga innehållet. Och faktiskt, serier med bara ett och samma innehåll på varje ruta är ofta roligare än serier där det "händer saker". Tycker jag i alla fall.



Serien ovan kommer ur en rätt ny blogg som heter
"Gravallvar". Håll med om att det var roligt, det där om gummikrokodilen. På pricken liksom. Och som alltid när man ser något bra, vill man själv. Jag tänker inte starta nån serieblogg, men jag fick för mig att krysta ur mig denna:


---
Andra bloggar om:

6 kommentarer:

Anonym sa...

... kan det vara en... talande minaret? ;)

Anonym sa...

salt: Tja .. kärt barn har många namn. Minaret hade jag inte hört. ;-)

Anonym sa...

Hahahaha... jag hade först tänkt skriva moské, men så kändes det så långsökt. Fast jag tänkte snällt på ett fint kupoltak.

Är det minaret eller dinaret? höhö

Anonym sa...

salt: Det är vad din fantasi säger att det är.

Anonym sa...

Min fantasi säger att Sagerska tydligen ska befolkas av en talande papperskorg. En gullig en av den där typen där man liksom puttar locker inåt när man ska slänga nånting. Såna som ibland finns på offentliga toaletter.

Frågan är om en sådan papperskorg är mjukare elller hårdare än en gummikrokodil?

Anonym sa...

håkan: Jag har kommit på vad figuren är för (blandning av) något: En snopp, Reinfeldt och fönstrena på regeringskansliet.