fredag, september 08, 2006

På tal om att det är val snart ...

... så har jag kollat runt bland bloggar som inte är självklart politiska, för att se hur folk tänker. Så här tänker Sofia på "Tjejer på Stureplan":
Mitt sistahandsval av alla partier är Miljöpartiet. Usch och fy. DET kommer garanterat inte hända. Hoppas att de åker ur.

Jag tror att det blir Moderaterna, de har iallafall vinstchans, jag hatar att rösta på saker som inte vinner (spelar ingen roll om det är riksdagsval eller Idol.)

---
Andra bloggar om:

14 kommentarer:

Anonym sa...

Sofia kanske är bra på fotboll istället.

Anonym sa...

O, en alien!

För det finns väl inga vuxna människor som resonerar sådär?

Anonym sa...

anna: I bästa laget, det som vinner.

desireé: Ingen aning.

Linda sa...

Snacka om medgångssupporter!

Anonym sa...

kindalotta: Japp, det är Stureplanstajlen.

Anonym sa...

Tjaaa, också ett sätt att välja.. Vet inte själv vad jag ska välja.. lottdragning eller lyssna på, vad jag tycker, roligaste reklamjingeln i radion.. Lätt är det inte.. Men har ju några dagar till att fundilera..

Cliff Hanger sa...

Sådana människor borde inte ha rösträtt! Påminner mig om en polare som röstade på Folkpartiet bara för att de har en så fin blomma som partisymbol. Men det var i skolvalet.

Jag skrev en elak kommentar på hennes blogg. Vi får se om hon vågar publicera den, men jag tror inte det.

Anonym sa...

excessa: Man får läsa och lyssna mycket, och sen låta det mogna. Och sen gå på magkänsla.

cliff: Äsch. Jag tror minst lika många röstar på vad som är bra för dem - som vad de vill identifiera sig med för typ av människor. Det finns nog ännu galnare skäl än detta.

Anonym sa...

Dagens regionalpolitiska valskratt. Sätt åt sjukfuskarna - och det NU! Äähm...


http://sydsvenskan.se/lund/article182875.ece

Anonym sa...

magnus: Snacka om att sasta glen i hasglus.

schmut sa...

det är nog inte bara stureplanstylen utan lite mer utbrett. jag vet folk som röstar baserat på hur valaffischerna ser ut och säger. allt som står på en valaffisch är sant och stårdet att ett parti tänker på framtiden och man själv tycker att framtidstro är viktigt, så röstar man på dem.

och ja, folk som röstar på inte vilket parti de tror på utan det parti som levererar en livsstil de hoppas kunna ha. t.e.x en röst på moderaterna skulle innebära att man hade en fin stil, pengar, chanser och var 'on the go'.

kanske borde vi bara lotta fram partierna? det känns ibland som ett smartare alternativ än att rösta när man läser och hör saker..

Anonym sa...

schmut: Faktiskt. Fast egentligen borde det vara nåt slags körkort för att rösta.

Översättarhelena sa...

Men är den där Stureplansbloggen verkligen på allvar? Är den det!?

Anonym sa...

Ö-helena: Tja, de verkar ju ha hållt på ett tag.