fredag, september 22, 2006

Testar ResizR

Sitter man framför en dator som bara är utrustad med programmen Microsoft Paint och Microsoft photo editor så kan det kanske vara en idé att leta efter alternativ. I alla fall när det kommer till att ändra storlek på bilder. Jag testade ResizR.

Jag hittade en bild på
Lill-Babs som var 2.10 mb, och det är ju lite väl i de flesta fallen, åtminstone på webben. Jag sparade ner den i alla fall, och gick in på Microsoft Photo Editor och drog ner den till hyfsad storlek och sparade (jpeg kvalitetsfaktor: 61). Såhär blev det.



Så testade jag med ResizR. Jag drog ner bilden till samma storlek. Såhär blev det då.



Nu är det ju på det lilla viset att Blogger "tar ner" bildkvaliteten ytterligare, samt att jag sparade ner bilden som strax följer med MS Paint. Men ändå tycker jag mig se att ResizR klarade jobbet mycket bättre. Titta här.



Update: Jag testade att öka bilders storlek också, och det blev bättre med ResizR även det.

---
Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Se där! Sitter i samma båt, med endast Paint att leka med. Kanske kan det här vara nåt.

Anonym sa...

ep: Hoppas det. Jag hittade det i den här högen:
http://www.go2web20.net/

Anonym sa...

Jag var helt övertygad om att du skulle resize:a brösten ;-)

(Lätt besviken)

Anonym sa...

david: Jag är faktiskt rätt dålig på att resiza bröst. Det brukar bli dåligt resultat.