onsdag, oktober 18, 2006

Evolution



Expressen skriver om hur vi människor har sett ut förr - och hur vi kommer att se ut i framtiden (se bildspel här). Att det inte går att göra en sån beräkning säger sig självt, eftersom det bygger på att vår miljö kommer att vara ganska likartad även framöver. En miljökatastrof, varför inte ett kometnedslag, kommer att förändra allt.

Fast det är en ganska dyster bild de bygger upp, så kommer jag att tänka på att ... fan, jag känner en massa människor som gott skulle passa in i de olika tiderna. Den enda jag inte känner igen är schimpansen från människans barndom. Alla andra - om man satte kläder på dem - skulle kunna vara bekantingar till mig.
---
Andra bloggar om:

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men var passar du själv in?

Anonym sa...

Jag tyckte bilden av hur vi ser ut idag var lite förbryllande och svår att känna igen sig i, men det är rätt kul att tänka sig att framtiden hör hobbitarna till. Om man tänker sig att den "genetiska eliten" lyckas skapa dinosaurier och diverse skum teknik kanske Sagan om Ringen blir verklighet i framtiden...

Anonym sa...

jontas: Jag är den felande länken, så jag är med utom tävlan.

jöns: Man kan hoppas. Tjing för att vara Aragorn!

schmut sa...

alla människor kommer att se ut somh öggravida kvinnor...eller kommer alla att bli höggravida kvinnor?

Anonym sa...

schmut: Vi kan åtminstone hoppas att vi föds av höggravida kvinnor.