torsdag, oktober 19, 2006

Ett bloggtips

Här kommer ett bra bloggtips för dem som - precis som jag - har lite svårt att komma igång med morgonens första post. Gå igenom dina Nyligen-favoriter som har postat sedan du sist var där. Plocka några russin ur bloggkakan, och posta dem. Okej, det blir inte världens mest kreativa och nyskapande post, men du utför en ganska fin service åt andra. Dessutom - minns hur det var på kassettbandstiden: Blandband! - minns hur tillfredställande det var att bjuda på något som var filtrerat genom just din egen goda smak. Här har vi mitt lilla blandband som kickstartar dagen.

En karta över blogosfär(erna) hos Johans blogg-blogg. "Jag kommer antagligen slänga ihop en snyggare och större bild." säger johan i kommentarerna. I den posten blev bland annat jag själv kallad "allmänbloggare", vilket faktiskt är på pricken - även om det låter lite trist.

Beta Alfa 2.0 - i största allmänhet.

Schmut och de fördomsfria bollarna.

Martin Klasch bjuder på en länk som får mig att längta till det gamla USSR.

Populärkultursjunkien är "under construction", men redan snygg.

Det finns naturligtvis många fler russin, men man måste sätta stopp någon gång.

---
Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Johan sa...

"Blandbloggare" kanske är bättre. Det jag försöker säga att du inte verkar tillhöra dem som enbart bloggar om ex. politik eller nöje utan lite allt möjligt :)

Johan sa...

"Klisterbloggare"

Anonym sa...

johan: men du hade ju rätt. Fast blandbloggare kanske låter bättre ...
Klisterbloggare .. njä .. Tvärloggare?