måndag, oktober 09, 2006

Pageflakes

Skärmdump på Pageflakes

Jag vill ju tycka om Googles personliga, snarare än Netvibes (lär dig här), men det är nog ändå så att Netvibes vinner när man jämför dem båda.

Men det här då - Pageflakes. Det verkar funka ungefär likadant, fast elementen heter "flakes" här. Faktiskt så ser jag ingen stor skillnad mot Netvibes, men så är jag inte riktigt inne i Netvibesvärlden heller.

Jag hade vissa besvär att konfigurera Gmail, men jag antar att det går att finna nåt svar på det. Å andra sidan gillar jag att läsa Gmail inifrån Gmail.

På det hela taget ser den rätt "ren" och fin ut. Verkar hyfsad - inte lika groteskt stor och omfattande som Netvibes, men inte lika sparsmakad som Googles personliga. I skrivande stund finns det 106 "flakes" att välja på.
---
Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara en sån sak! Jag är ingen som aktivt söker upp nya smarta program, funktioner eller tjänster. Om det inte var för dej så skulle alla upptäckter bara ske helt slumpmässigt för min del.

Kul att du länkar till min Netvibesskola!
Nu ska jag kolla upp ditt nya tips...

Anonym sa...

salt: Felet med mig är att jag hittar saker (genom prenumerationer och flöden), registrerar mig, testar - och sen glömmer jag bort det hela.