torsdag, oktober 19, 2006

Universal Blogger stationsvakt - en mixblogg

Synonymer till allmän:
1 gemensam för alla, gemensam, öppen, samfälld; offentlig, samhälls-, statlig, publik 2 generell, general-, allomfattande; allmängiltig, universell, global, allmännelig 3 vanlig, spridd, rådande, gängse, utbredd; obestämd, vag, abstrakt, svävande

Affischen till filmen Universal Soldier, ändrad till Universal Blogger.Jovisst är jag ju en allmänbloggare, men det låter ju liksom inget vidare. Spridd stämmer också, men det låter så mesigt. Universell stämmer, men det signalerar lite storhetsvansinne tror jag.

Splittrad är inte riktigt en synonym, men det passar in på mig. Mixad, ännu bättre .... Faktiskt, ordet låter hyfsat. Min blogg är en mixblogg, och jag är en mixbloggare.
---
Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: