måndag, november 20, 2006

Frisbeespelarna - en samhällsfara?

För ett tag sedan gick det ett program på tv - Böglobbyn. Det handlade om en konflikt som hade uppstått mellan bögar ... och frisbeespelare. Man tänker ju sig att de som spelar frisbee är fridsamma varelser, men det vete fan.

Jag upptäckte tendensen häromdagen, när mina ungar tipsade mig om en frisbee-attack mot en oskyldig förbipasserande kille. Och ni frisbeespelare därute - man ropar "Fore!" efter att man har kastat, inte efter att man har träffat någon.


---
Andra bloggar om: , ,
Pingat till Intressant.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tacka vet jag Oddjob. Var det någon som kunde rulla hatt, så var det han :-)

Anonym sa...

Nä, man ropar "Fore!" efter att man kastat - om man ser att man riskerar att frisbeen/bollen/valfri projektil riskerar att träffa någon.

Är man redan från start medveten om att man riskerar träffa någon så kastar/slår man inte :)

Anonym sa...

pf: Jo, han var en udda killa, men bra.

daniel: Du har naturligtvis helt rätt. Jag rättar.