torsdag, november 30, 2006

Om Windows Movie Maker

Windows Movie Maker är mitt weapon of choice när det handlar om att skapa och hantera videos. Det är ju ett rätt simpelt program, och många tycker nog att det är alldeles för tarvligt. Men jag gillar enkelheten. Tyvärr finns det inte mycket att läsa på nätet. Det finns i och för sig, men jag har aldrig hittat nåt som passar mig. Nåväl, går man in på Jake Ludington's MediaBlab och söker på just "Windows Movie Maker", så hittar man en del användbart.
---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Tarvligt"! Det var längesen man använde det ordet! Fast jag brukar tänka mej betydelsen mer åt "nedrigt"-hållet.
Att förrätta sitt tarv... ja, inte var det igår, inte.

Anonym sa...

salt: Ordet bara dök upp. Jag tror jag ska börja använda det oftare.