måndag, november 13, 2006

Videoställena skiljer sig lite från varandra

Vanliga ställen att ladda upp videos till är: Metacafe, YouTube, Google Video och Soapbox. Soapbox, MSN:s spelare, är väl inte så vanlig ännu eftersom man behöver en invite, men den kommer sökert att bli.

Jo, dessa ställen bjuder ju på gratis uppladdning och utläggande av de egna videorna, men är de lika lätta att handskas med, och blir det samma kvalitet? Faktiskt, de skiljer sig lite där. En snubbe har gjort en bra jämförelse:

4 easy steps to getting your videos online
---
Andra bloggar om:

3 kommentarer:

Anonym sa...

ch jag håller helt med honom om att soapboxen har den bästa kvaliten.
Jag slänger just nu upp alla mina filmer där ...

Anonym sa...

Jag brukar köra med Vimeo. Då kan man skicka en stillbild direkt till flickr.

Anonym sa...

jos: Men du är ju ett sånt där lyllo som FÅR ha soapbox. Jag är det inte.

stefan: Jag har testat Vimeo. Men det har kommit så många liknande, så jag blandar ihop dem.