tisdag, december 19, 2006

Snap Preview

Jag har just lagt in "Snap Preview" i min bloggkod. Det funkar (åtminstone i Explorer) som så att om man håller muspekaren över en länk, så kommer en ruta upp, som visar sidan länken leder till.



Här ovan kan man se hur det ser ut när jag medelst en del av en bild länkar till en hel bild. En rätt bra funktion må jag säga. Dessutom blir man ju förvarnad om en länk leder till nåt som är NSFW. Om den inte slöar till bloggen (den är knepig som den är), så behåller jag den.

---
Andra bloggar om:

10 kommentarer:

Anonym sa...

cool!

Anonym sa...

pontus: Du borde absolut skaffa den funktionen - man vet ju fan inte var man hamnar när man trycker på dina länkar. ;-)

Anonym sa...

Det var ganska coolt. Har precis slängt in det i min dagliga fotoblogg.

Anonym sa...

stefan: Såg det. Har märkt att det har börjat dyka upp här och var.

Anonym sa...

Jag tycker det är störande och lite beskäftigt på något vis. Som om man vore intresserad av allt nån länkar till. Dessutom är det reklampoppup-känsla över det hela.

Lägger du upp en omröstning i ärendet så vet iaf jag hur jag röstar...

Anonym sa...

p f: Det ligger nåt i det du säger. Jag låter det ligga tills vidare, så får vi se.

Anonym sa...

J: Jag försökte, men det kom inte fram någon bild, utan bara själva "snap-prewiew"-fönstret som stod och loch laddade i all evighet. Därför skrotade jag försöket. Dock hade kanske min blogg, som du skriver, varit i behov av en sådan funktion... Får se om jag orkar göra ett nytt försök senare.

Anonym sa...

pontus: Jag har märkt att en del sidor inte vill.

Coola Morsan sa...

Jag vet inte om det är bra, men måste testa det jag med.
Egentligen är det skitbra, fast inte på alla länkar kanske.

Anonym sa...

cm: Nä det är det som är grejen - man skulle vilja kunna styra vilka länkar som får bild.