tisdag, december 19, 2006

Vara med i tidningarna.

Tittar in på Aftonbladet. Inget där, inget jag inte redan kände till. Besöker Expressen, samma där. Men om jag ger mig till tåls, om jag väntar några timmar - då har saker hänt. Då står det om folk som har blivit utsatta för brott och om olyckor som har hänt.

Det kommer automatiskt. Någon sladdar av vägen idag. Någon blir ihjälslagen. Det riktigt läskiga i det hela är att några, som precis som jag sitter och tittar i tidningarna, kommer själva att finnas med där. De kommer inte att kunna läsa om det. De kommer att ligga skadade vid en vägkant istället. Eller vara styckade och lagda i plastpåsar som sakta sjunker mot botten.

---
Andra bloggar om: ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, den där första känslan av introspektivt tänkande och interaktion med den yttre världen hade jag i femårsåldern eller så när jag åkte skidor runt fotbollsplanen en snöig vinterdag...

Anonym sa...

b b: Som tur är kan man nu sprida sitt introspektiva tänkande via bloggen. :-)

Anonym sa...

Jag tog en bild häromdagen. Bilolycka. Ung förare. Halt väglag. Lång raksträcka. Bilen låg på taket. Föraren och ett par kompisar till honom var där. Jag tog några bilder och började fråga ut killarna men dom ville ingenting säga.

Anonym sa...

stefan: De kanske var i chock?

deltidsharmonisk sa...

Jag har tänkt samma sak flera ggr.

Anonym sa...

Jag tror inte sådana insikter är särskilt bra för magen en onsdag. Du får nästan bjuda på samarin i gengäld.

Anonym sa...

deltidsharmonisk: Vi är alla gaanska lika.

malin: Jag tror att skumtomtar är bättre så här års.