fredag, januari 26, 2007

De roliga sakerna i "Världens modernaste land"

Nu är serien "Världens modernaste land" slut. I och för sig var det intressant, men det var två saker som var extra kul. Dels tidsresorna (som vi kan se några exempel på här), och Fredrik Lindströms telefonsnack som han körde med för att illustrera sina teser. Dessa telefonsnack finns tyvärr inte samlade nånstans, men om någon till äventyrs inte vet vad jag menar så kan man se ett sådant telefonsnack 02:30 minuter in i sista avsnittet. Den som samlar alla dessa snack i en klump, och lägger upp på YouTube, gör en välgärning.
---
Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Lina sa...

oh jag tycker serien har varit grym. Särskilt mycket gillade jag avsnittet om att vi svenskar är reserverade....sjukt bra!

stationsvakt@gmail.com sa...

lina: Faktiskt, bästa Fredrik Lindström-serien.

Anonym sa...

Nu saknar jag programmet och Fredrik. Nu vet jag hurdan jag tänker och är som svensk. Håller med lina om den bästa avsnittet, var bäst.

stationsvakt@gmail.com sa...

anne-maj: Han kommer säkert tillbaks på ett eller annat sätt.