fredag, januari 05, 2007

Efterlysningar


Ungdomarna är fortfarande på fri fot. Vet du något om misshandeln? Tipsa polisen i Kalmar på 0480-45 60 01.

Ja gör det! Det tycker jag. Och jag tycker dessutom att - jag har tjatat om det förut - det är hög tid att det skapas en sida på nätet. En sida med just såna här grejor. Signalement, beskrivningar av brotten och vilken polis man ska kontakta.

Det kunde vara en "officiell" avdelning, där polisen lägger upp sina prylar och som funkar lite som "Efterlyst". Och det kunde vara en avdelning där vanliga människor beskriver brotten de har utsatts för, och hur gärningsmännen såg ut, och vem man ska kontakta.

Jag vet inte hur man gör en sida på nätet. Men det finns många som vet hur man gör. Det ser man inte minst på alla "web 2.0"-grejor som hela tiden ploppar upp. Det kunde finansieras med annonser. Jag tror att en sån sida kunde bli både nyttig och väldigt framgångsrik.
---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Peter Hult sa...

Ville bara tipsa om en sida på nätet där man lägga in efterlysningar.

Där finns även en rubrik kallad Polisen behöver hjälp. Det är ingen officiell sida för polisen, men om vi kan hjälpas åt att sprida info om sidan så kanske det i en förlängning kan bli det.. ;)

www.efterlysta.se

stationsvakt@gmail.com sa...

efterlyst: Tack. Jag ska kolla på sidan.