torsdag, januari 25, 2007

TV-kontrollant

Vid tv-avgiftskontroll 061220 har Radiotjänsts kontrollant sett en tv-mottagare i er bostad. Enligt 8 § lag (1989:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst skall alla som innehar tv-mottagare anmäla detta till Radiotjänst i Kiruna AB.

Brevet låg och väntade på mig under brevinkastet. När jag läste det drog jag mig till minnes hans besök. Om vi för skojs skull tänker oss att jag hade en tv, så skulle den ha stått i vardagsrummet. Och kontrollantens ögon borde ha sett ut så här. Men det gjorde de inte.
---
Andra bloggar om: ,

14 kommentarer:

schmut sa...

jag får konstant brev/vykort från dem om att jag borde anmäla tv-innehav för det ska man minsann göra! de har t.o.m ringt och ringt på dörren för att påminna mig. vad de inte verkar förstå är att det finns redan ett anmält tv-innehav i detta hushållet sedan en sisådär 15 år, nämligen min mans. tydligen tror de att vi är så oense i hushållet att vi inte ens kan enas om ett tv-innehav....

de borde uppdatera sina register.

Senchaholic sa...

Jag utgår ifrån att du kommer att bestrida detta. Eller hur? :) Skulle vara kul att få höra hur du stångas med Radiotjänst :D

Anonym sa...

Vinkelögon!
Kan även kombineras med svanhals.

Martin Klasch sa...

Helt normala ögon tycker jag

stationsvakt@gmail.com sa...

schmut: Och i brist på uppdaterade register kör de med fuskig stil.

mattias: Faktiskt, jag viker mig ganska lätt. Kan det ha varit den gamla radion de menade tro, förresten?

desiree: Med en riktig svanhals behöver man inga såna ögon. Sa flickan.

p-e: Om man är en snigel.

Plastfarfar sa...

Radio är gratis. Licensen avskaffade på 70-talet när de upptäckte att den var dyrare att administrera än de fick in på den.

Anonym sa...

Teckningen fick mig att minnas när vi gjorde såna periskop i slöjden. Man kunde se i ena vinklad glas sen uppå¨t glaset son vinklade åt annat håll.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Sedärja, ännu en myt som inte stämde alltså.

Anne-Maj: Kanske var ett sånt han hade. Ett osynligt.

Magnus Carlbring sa...

betalra betalra det handelar om din frammetid

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Fast om jag nu inte har en tv då ... ?

Martin Klasch sa...

I frammetiden är vi alla sniggelar

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Jag icke förstå.

Martin Klasch sa...

Nja, Jag tyckte ögena var normala och du sa att jovisst om man e sigel och emryott snackade om att det handelar om vår frammetid. I frammetiden förutspår jag att vi alla förvandlats till sniglar och snckrar som emryott och därför är helt normala: "I frammetiden är vi alla sniggelar". Klart som korvspad! Kom in i matchen Johnny! ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Aha. Nu är jag med i matchen. Jag somnade visst till på avbytarbänken. Tack för att du väckte mig.