torsdag, januari 25, 2007

Efterlysningar 3

Jag har ju efterlyst en efterlyst-sida ett par gånger (1, 2), utan att egentligen veta hur den skulle se ut. Men nu vet jag på ett ungefär. Det ska vara en kombination av:

Polisens "Pressmeddelanden".
FBI:s "Wanted".
Efterlyst (tv3) "Stulet".
Det här.

Av någon anledning finns det ingen RSS på polisens "Pressmeddelanden", men det skulle det vara på min. Allt skulle vara web2.0-förpackat: taggat och sökbart. Det skulle funka som en kombination av Knuff och Bloggportalen.

Det skulle samtidigt funka som en slags community där man kunde ha sin egen sida och inbox och sånt - ett slags anti-brottslighets-MySpace helt enkelt. Fan, när jag ändå håller på så slänger jag in nåt som liknar ett flashbackforum också, där man kan spekulera.

Sätt igång och bygg nu, du duktige webmakare, det kan ju bli hur stort som helst. Nästan alla är intresserade av brott och straff. Nästan alla har bevittnat nån olaglighet. Jättemånga har blivit utsatta för brott. Jag brukar ha rätt.
---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns något liknande site om du kollar på www.efterlysta.se

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Jag vet, men inte riktigt vad jag är ute efter ändå.