tisdag, februari 20, 2007

Här missbrukas Twingly

I DN-artikeln som jag länkade till alldeles nyligen har en ny länk ploppat in, förutom min. Efter vad jag kan se så leder den inte till något som liknar det DN skriver om. Det ska bli intressant att se hur DN/Twingly handskas med det.
---
Andra bloggar om: ,
---

Update:
Vem av DN eller Twingly som handskades med den vet jag inte, men nu är den bortplockad.

Update 2: Så här säger Carl Fredrik Wettermark på Primelabs:
Hej allihopa,
Den där bloggen var inte spam, utan berodde på ett mystiskt fel i vår indexering i förmiddags! Något i databasen hickade till rejält när vi bytte ut en komponent - ingen spam dock, eftersom inlägget inte ens inhöll några länkar till SvD :-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, spammarna hittar sina marknader. Jag såg den även länkad till en artikel jag bloggade om nyss. Det här får nog twingly göra något kvickt åt annars faller hela idén som ett korthus. För tidningarna vill förstås inte ha spammare där.

Anonym sa...

Jag anmälde den faktiskt som en spamblogg, men det hände inget.

Anonym sa...

Samma blogg som länkade till en av de artiklar jag bloggat om.. Skumt...

stationsvakt@gmail.com sa...

lousise: Man kan undra hur det är gjort - hur spammaren hittade dit. Är det handskrivet tro?

bb: Kanske kommer. Hoppas det.

vhcfan: Nån borde jaga in honom i ett hörn.

Anonym sa...

Absolut! Ska vi jaga tillsammans?! :P

Anonym sa...

Hej allihopa,

Den där bloggen var inte spam, utan berodde på ett mystiskt fel i vår indexering i förmiddags! Något i databasen hickade till rejält när vi bytte ut en komponent - ingen spam dock, eftersom inlägget inte ens inhöll några länkar till SvD :-)

Mvh

CF, Primelabs

stationsvakt@gmail.com sa...

vhcfan: Behövs inte. Han är redan fixad såg jag.

c f w: Aha! Tack så mycket.