torsdag, februari 08, 2007

Mitt första Gmail-mail

Läste hos Carambola nyss, att nu har Gmail öppnats för allmänheten. Man behöver alltså ingen inbjudan längre, utan det är bara att gå dit och skaffa sig ett konto. Jag kan förresten rekommendera att man gör det, för jag gillar verkligen Gmail.

Fördelen med Gmail är det stora utrymmet. "Släng inte bort något" är deras måtto, och jag har i stort sett tagit dem på orden. Okej, spam har jag dumpat såklart, men det mesta har jag sparat. Så här såg mitt allra första Gmail-mail ut (förutom Gmail-teamets "welcome") :



Det verkar som om hakank hade hjälpt mig med något. Jag minns inte med vad, men antagligen hade det med just Gmail att göra. Tack för hjälpen hakank, än en gång.
---
Andra bloggar om:

10 kommentarer:

Gustav sa...

Får man nu lägga till dig i Gmail så man kan terrorisera dig när du håller på med någonting viktigt?

stationsvakt@gmail.com sa...

g h: Självklart. Men jag brukar inte ha chat-klienten påslagen. .-)

Anonym sa...

Oj, vad längesen det verkar vara, som Gmail var nytt. Om jag minns rätt, fick jag inbjudan via Blogger i juni -04.

Gustav sa...

Men vad konstigt...
Jag måste bjuda in dig för att kunna google-chatta med dig...

stationsvakt@gmail.com sa...

desiree: Känns fortfarande fräscht ändå.

gh: Du får maila. :-)

Gustav sa...

Johnny: Men fy så web 1.0...

samson sa...

Jag vet inte ens vad det är.

Det betyder att jag inte har några vänner va?

OCH att jag inte kan nåt om datorer?


Feck. Nu avslöjade jag mig allt. Hela helgen förstörd.

Anonym sa...

Samson, du behöver inte kunna nåt om datorer för att använda en internettjänst ;-)

Vanja sa...

Jag tycker Gmail-gränssnittet e bökigt, det är lite rörigt att hålla reda på vilket mail som skickades först and so on (i en gigantiskt lång mailkonversation uppdelad på reply och nya mail i en salig blandning hej å hå...) Jag tror jag föredrar att ha alla inkomna mail i en lista så man lätt kan se.

Men jag är ju lite retro av mej.
Jag gillar chat-funktionen dock ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

g h: Web 1.0 kommer att leva länge än. ;-)

samson: Se mickeys kommentar under din. Han har rätt. Så du är min och Mickeys vän.

vanja: Gmail-snittet är ju fint. Det är liksom tomt och fullt på samma gång.