söndag, mars 11, 2007

En sån där nyttig blogg

Robert, den smidige bloggaren, har gjort en nyttig blogg. Jag, och många andra (särskilt Robert) ramlar då och då över braiga grejor på webben. Man testar dem, bloggar om dem och sen glömmer man hela saken. Och sen när man väl behöver grejen, då har man ingen aning om var den finns längre.

Istället besöker man (jag i alla fall) utländska nyttiga bloggar. Det är ofta där man har hittat grejorna, och det är där man får söka för att hitta dem igen. Men tänk vad skönt det vore om det var på svenska.

Robert har gjort just en sån blogg, en som jag kommer att besöka ofta: WebbNytt.


---
Andra bloggar om:
---
De utländska jag talade om är Lifehacker och Digital Inspiration.

5 kommentarer:

Gammalt konto sa...

Stort tack för dina vänliga ord! Det är precis som du skriver. En av anledningarna till WebbNytt var just att jag ville ha ett smidigt bibliotek över de braiga grejorna. :)

Martin Klasch sa...

Bravo! Ja du Johnny, när du vägrar göra det så... ;-)
Lycka till till Robert!

stationsvakt@gmail.com sa...

robert: :-)

p-e: Ja, nu slipper jag. :-)

ostajlat sa...

Suverän upptäckt, jag tackar för den och lägger till den i min lilla bloggsamling. ,-)

stationsvakt@gmail.com sa...

ostajlat: Ja såna bloggar behöver man. Det är ett jäkla jobb att snoka reda på nyttigheter själv.