lördag, mars 17, 2007

Google-klirr

Om jag ville tjäna lite Google-klirr skulle jag göra så här. Skapa en blogg som:
  • Har ett väldigt "enkelt" utseende - inte en massa länkar till andra bloggar.
  • Har Google-annonserna lätt åtkomliga, vilka har samma färger som vanliga länkar, och därför är lätta att förväxla med såna.
  • Länkar till endast DN och SvD, vilka ju skickar läsare till en själv via Twingly.
  • Egentligen bara refererar till artiklarna, och som möjligen avslutar med ett "Vad tycker du?" eller nåt.
  • Inte berättar vem jag själv är, eftersom vissa kanske skulle störa sig på bloggen.
Typ som den här. Vad tycker du?
---
Andra bloggar om:

10 kommentarer:

Anonym sa...

För väl då att du inte vill ha google-klirr, utan kan blogga på ditt eget sätt.

Undrar vilka som besöker en sådan sida. Det ser ju inte kul ut, krampaktigt försöka få människor att aktivera sig.

Undrar hur mycket pengar han/hon får in på sidan.

Åsa, zyrenna@zyrenna.com, www.zyrenna.webblogg.se

stationsvakt@gmail.com sa...

Åsa: Min erfarenhet är att vanliga bloggare inte trycker på annonserna, utan besökare "utifrån". Och eftersom en Twingly-länk ger ganska många besökare, så lär det bli lite stålar. Min vilda gissning är tusen spänn i månaden.

Anonym sa...

Skitsmart idé är det, synd bara att annonserna är felplacerade. Tror inte att personen får in mer än en hundring per månad pga av det.

Anonym sa...

Tråkigt ställe. Det liknar faktiskt ett rss-feed från en dagstidning.

Anonym sa...

Skall man tjäna pengar på sin blogg med? Näää, det känns inte ok. Jag vill förmedla och informera.

stationsvakt@gmail.com sa...

mickey: Haha - som jag då. Hur ska man placera dem då, om man inte vill lägga dem mellan posterna?

desiree: Det gör det faktiskt.

slagthuset: Jag tror att fler bloggar än man anar har det syftet.

rigg sa...

Usch, ja inte var det dagens bloggtips direkt... ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Fast nu börjar jag faktiskt känna mig taskig mot bloggägaren.

Maria sa...

Min klocka stannade...

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Det kan hända den bäste.