onsdag, mars 14, 2007

Hårigt

Jag vet att Barbiesläthet är det som har gällt för tjejer länge nu. Från början var det väl ett krav från killar som hade sett på för många porrfilmer, men sen anpassade sig tjejerna och började tycka likadant.

manligt.blogspot.com:
Håriga ben kanske verkar manligt men jag tål det inte. Speciellt inte på spinkiga killar.

karolinalassbo.blogspot.com
Ola Salo har hår under armarna. Det är ganska äckligt, speciellt då när man ser det eftersom han sträcker upp armarna ibland.

Har det redan gått för långt? Är kroppsrakade män redan ett krav? Fan, det är jobbigt nog att hålla efter ansiktet (och nacken). Bara så ni vet: Om ni någon gång skulle ha turen/oturen att få se mig avklädd, så kommer det inte vara rakat. Jag vägrar helt enkelt.
---
Andra bloggar om:

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå, inte sexigt? Var inte Sean Connery sexig i de tidiga James Bond filmerna?

Jag gör som Du och vägrar!

stationsvakt@gmail.com sa...

berka: Bra - vi är HÅRda vi. :-)

Anonym sa...

Vägra på ni hårda håriga män! Jag stördes inte av Salos armhålor.

Tycker tjejerna också kunde ta det lugnare. Särskilt där nere, håren är där av en orsak.
WV=blypq (ger associationer)

Gagga sa...

Vägra på gubbar! Skulle bli mycket förundrad o misstänksam om min Bosse skulle börja raka sig nånstans nedanför halsen.
En karl är en karl.
Och vi kvinnor behöver inte heller vara slavar under hyveln.

stationsvakt@gmail.com sa...

ulla/gagga: Tack för kampstödet. :-)

Anna sa...

Jag tycker att det är äckligt att tycka att det är äckligt att Ola Salo (eller vilken annan människa som helst) har hår under armarna. Äckligt och onaturligt, för att inte säga hjärntvättat. Hellre hår under armarna än tvättad hjärna.

(Och det skulle jag ha skrivit på Karolinas sida, om det hade varit en blogg så att man kunde kommentera (fast lite snällare kanske, för jag är en sån mes.))

Anna sa...

PS Jag kan inte kommentera på Bloggerbloggar som har wv så länge jag är kvar i Firefox, så jag måste öppna IE varje gång jag vill svara här. Så har det varit i flera veckor nu. Om någon har ett recept mot det så vore jag djupt tacksam.

stationsvakt@gmail.com sa...

Anna: Fast hårig hjärna är värst. Jag brukaar raka hjärnan, så helt konsekvent är jag inte i frågan. Men det svider som fan i vindlingarna när jag tar starkt rakvatten på - fast det glömmer jag snabbt eftersom spriten i rakvattnet får hjärnan att dunsta en smula.

Anonym sa...

Pest och pina!
Vem vill bada? - Inte jag!
Jeans och långärmat, så länge det går, är mitt tips.

stationsvakt@gmail.com sa...

desiree: Det känns som om badsäsongen är långt borta, trots värmen.

BGAN sa...

Jag har ansiktsbehåring. Ibland frågar folk: Varför har du skägg?

Då frågar jag: varför rakar du dig?

Därför att...att raka sig är ju en aktiv handling, att ha skägg är ju bara att följa naturens gång.

PS. Rakar mig lite under skägget, av säkerhetsskäl. Om skägget skulle ta eld så sprider sig elden inte till övriga kroppen.

stationsvakt@gmail.com sa...

BGAN: Men skägg kliar ju så förbaskat.

Maria sa...

Jag vägrar renrakat jag med! Det, om något är faktiskt lite äckligt, det rakade alltså!

Naturligt och hårigt däremot - classy... sexy... sassy!

Coola Morsan sa...

Behåring eller inte är intressant. Det kan ses som ett ideal sprunget ur porrindustrin men i en del kulturer måste kvinnor av tradition hålla sig helrakade, men får aldrig visa nån hud alls publikt. Det är mannens privata rätt att ha en kvinna som ska se totalt oskuldsfull och ofarlig ut. Som ett barn.

Hela inställningen till kroppen som något i botten äckligt som ska göras sidensslätt och dockliknande, och som i alla lägen ska kunna betittas och granskas med lupp under lysrören gör att jag lagt ned detta med män över huvud taget. Jag vill veta hur de resonerar först. Aldrig nån gris med kliniska kvinnoideal i säcken för mig.

Jag vet tjejer som kräver totalrakade snubbar, men jag tycker rakningsfobin går över alla gränsen. Nyrakat är det ju bara en kort-kort tid, sen blir det stubbåker. Folk vågar inte gå många steg från badrummet nuförtiden.

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Bra att du tycker så.

cm: Folk vågar helt enkelt inte falla ur mallen på nåt sätt. Och mallen tycks bli snävare och snävare.

Anonym sa...

Haha!
När jag var ung, i början av 60-talet, hade killarna som inte hade hår på bröstet allvarlliga komplex för därmed var de inga riktiga karlar :-).

Det är kul att vara så gammal att man kan skratta åt alltihop för att man vet att det bara handlar om modenycker och om en massa totallurade människor.

Människor tycker ingenting som inte andra har sitt in i deras huvuden - det inser man med tiden.

stationsvakt@gmail.com sa...

kerstin: Ja, man måste hela tiden rannsaka sina tankar så att man inte hamnar i fåran, liksom.

Anonym sa...

colla morsan! Du har nog rätt i det mestaa, MEN (för att nu härma vår käre Tony Irving i Let´s dance-juryn)att du väljer bort män..så trist. Irriterande "inne", verkligen! Drag inte alla karlar över en kam, tack!
M V H Molly Ginger.

Anonym sa...

Urschäckta! coola morsan gällde det.
M V H Molly G.