lördag, mars 31, 2007

Min gråa teater till brorsan.

Alla fyller år just nu. Minst fyra stycken inom några veckor. Viktiga födelsedagar, 40 och 18. Såna som ska kosta - ska kosta. Men det är okej, jag är inte utfattig just nu. Men det har funnits tider då jag har varit det.

Jag minns brorsans födelsedag för några år sedan, kanske fem. Jag hade inte en spänn på fickan, men ändå var jag ju tvungen att ta med mig något. Just då rättfärdigade jag presenten för mig själv med att den åtminstone var resultatet av nåt slags skapande. Men den var ett skämt.

Jag hade ett foto på brorsan, och det skrev jag ut på jobbets skrivare. Det var en rätt dassig skrivare, och utskriften blev gråflammigt grå. Sedan skrev jag ut en slags dekor. Och väggar och draperier. Det blev en slags kubiskt formad teater, med brorsans ansikte i mitten.

Det hela fogade jag amatörmässigt ihop med kladdigt klister och tejp. Resultatet blev en ranglig grå historia. Jag hade inte ens haft vett att använda styvt papper, och den vek sig och föll ihop av minsta beröring.

Jag vill minnas att brorsan log skeptiskt när han fick den. Antagligen tog han den som ett skämt, något jag hade slängt ihop fem minuter innan jag gick hemifrån, och som inte var själva presenten. Men det var den ju, och jag tror att jag drack väldigt mycket den kvällen.
---
Andra bloggar om: , ,

14 kommentarer:

Anonym sa...

Har du efter detta alls fått någon present av din bror?

stationsvakt@gmail.com sa...

jontas: Det är det som är det värsta. Han har varit fortsatt generös och gett mig dyra, fina presenter.

Anonym sa...

Bra. Då är det rättvist. :) Hade jag haft syskon hade jag uppskattat att få dyra och fina presenter.

stationsvakt@gmail.com sa...

jontas: Japp. Och det dåliga samvetet får man på köpet. :-)

Pumita sa...

Vad sorgligt! Man vill ju ge sin brorsa det bästa som finns. Fast det gjorde du ju... det bästa som fanns just då.

stationsvakt@gmail.com sa...

poman: Eller hur. Jag får komma på nåt bättre till nästa gång.

Anonym sa...

Han kanske blev rädd att han skulle bli tvungen att sätta upp konsverket på väggen.

Anonym sa...

Är du möjligen en av fylleristerna?

stationsvakt@gmail.com sa...

desiree: Den skulle aldrig ha hållit för att sätta upp. Alldeles för skranglig.

Salt: Nix - tål inte mycket dricka. Är som en japan.

Anonym sa...

jag fyller år idag, 37
ja det var sommaren 69 jag blev till

Anonym sa...

ursäkta att jag är så jobbig
jag har fyllt år idag

stationsvakt@gmail.com sa...

lovisa: GRATTIS!

Anonym sa...

Jag rekommenderar www.friendcake.se - en rolig och annorlunda present.

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Tack för tipset.