fredag, mars 09, 2007

Varför är de kristna inte knäppa?

Det finns en följdartikel till den där Åsa Waldau säger att kristna inte är översexuella, och i den skriver någon att han brukar gå in på 7ehimlen.se som nöje, för att låta sig stimuleras av: "alla köttiga passioner sublimt invävda i kärva bibelcitat".

Det låter ju oemotståndligt. Jag älskar att läsa om när kristna är knasiga. Tyvärr får man alltid ta sig över atlanten för de värsta knasigheterna, så "7e himlen" lät ju som en guldgruva.

Det handlar alltså om en kristen dejtingsida. Jag tog mig in där, och kollade runt. Fan - var är knasigheterna? Jag hittar då inga. Dessa kontaktannonser är ju precis som vanliga kontaktannonser - nästan mer sansade, rentav. Varför är svenska kristna så normala, och inte knäppa som jag vill att de ska vara?
---
Andra bloggar om: ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog mest sektmedlemmar som är knasiga och översexuella.

Anonym sa...

De kanske är trötta på alla konstiga fördomar mot dem, och anstränger sig extra noga för att verka normala?

stationsvakt@gmail.com sa...

paradigm: Tyvärr är det nog sant.

desiree: Det är lite kul att ha fördomar mot vissa (men inte på ett elakt och mobbigt vis). Jag skulle ha fördomar mot såna som tror att sagan om ringen har hänt på riktigt också.

Anonym sa...

Det finns många roliga fördomar.

stationsvakt@gmail.com sa...

desiree: och ibland stämmer de.

Anonym sa...

Nej jag tror som ni säger att det är sektmedlemmarna som är knasiga.

Sai Baba sekten till exempel där kan man börja prata om översexualitet

lisa sa...

Jag tror de är knäppa innerst inne, fast det inte märks. Som de flesta, fast kanske på ett annat sätt.

stationsvakt@gmail.com sa...

sara: Åtminstone mellan Baba himself och unga killar.

lisa: Som du och jag ... fast heligare.