fredag, mars 09, 2007

En passande Tintin

Det har antagligen inte undgått någon att Spielbergs bolag Dreamworks ska göra Tintin-filmer. Om det blir animerat eller ej förtäljer inte historien. Men blir det med riktiga människor, så har jag ett förslag.


Eminem. Eller hur .. ! I filmen "8 Mile" visade han att han kunde skådespela, åtminstone sig själv. Dessutom, Tintin är ju ändå bara en katalysator för vad som händer runtomkring honom, så eventuellt skådespeleri kanske heller inte behöver gå på djupet.

När jag kikade runt på nätet fann jag faktiskt en Tintin-blogg. Det blev en del intressant läsning där. Bland annat hittade jag en bild på en serieruta som Hergé hade ändrat. Lite PK:ism på seriefronten.


---
Andra bloggar om:

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker mycket bra om Tintin, så jag hoppas de inte gör en film som suger...

Eminem skulle säkert bli en bra Tintin, men Orlando Bloom skulle vara bättre. Kanske de borde välja en belgare istället?

Om de väljer Macaulay Culkin så spyr jag, och vägrar se filmen.

stationsvakt@gmail.com sa...

berka: Orlando är väl ganska stor och åbäkig .. eller?

Culkin - kommer han någonsin tillbaks? Tror inte det.

Anonym sa...

Ska filmen blir på franska eller engelska förresten? Skulle bara vara för sjukt att ha Tintin *dubbat* till franska i Frankrike.

Jag var nyligen på Herge-utställning på Centre George Pompidou och lärde mig massa roliga Haddocksvordommar... :)

Anonym sa...

Nejdå, Orlando är smidig. Tänk Legolas.

Bäst som Kapten Haddock tror jag att jag själv skulle vara. :-)

Anonym sa...

Re: Berka

"Bäst som Kapten Haddock tror jag att jag själv skulle vara. :-)"

Haha, tänkte samma tanke själv.

Jag känner annars den perfekte skådisen för Professor Kalkyl, en trevlig fysikprofessor från Norge. :)

stationsvakt@gmail.com sa...

3pol: coolt vore ju om de körde på franska.

Berka: Orlando kunde vara Castafiore, det passar han till.

Anonym sa...

Klart att det ska vara en belgare och då finns det bara ett namn som gäller: Muscles from Brussels.

stationsvakt@gmail.com sa...

ban~ken: Den dagen Brysselmusslaren ska spela Tintin bojkottr jag biografen för alltid.

magnus sa...

En del har väl beksyllt Heré för att vra höger eller fascist, men ag vill minnas att han ville komma åt den tidens totalitarism med sina serier.

Vore intressant om man vågade gå i Hergés fotspår i den nya Tintin. Min förhoppning är att man inte vågar ge sig på ett uns av exempelvis kvinnosynen i islam samt at man kommer att ta upp klimatalarmismen. Det vill säga att det blir som vilken typisk Hoollywoodrulle som helst.

Är rädd man förstör Tintin. Hur blev Pippi i modern tappning?

Jag har full förståelse för att Hergé sa nej, och han borde haft rätt att stoppa detta lååååångt efter sin död! ;-)

/Den kulturkonservative

stationsvakt@gmail.com sa...

magnus: Den som lever får se. Åtminstone kommer det säkert att bli underhållande.