onsdag, april 25, 2007

En helt ny värld

På tal om vem som kanske bor på "581 c", som jag funderade på i förra posten, kan man ju googla. Just nu (det lär väl ändras) kan man titta på första bildträffen på "581 c", för att få se en invånare.

Bloggen "Rymden idag" skrev om den nya planeten under rubriken: "En helt ny värld". Det lät bekant. Jomenvisst, så hette ju en av låtarna i Disneys Aladdin. Så idag, för att hylla "581 c", ska vi resa oss upp och sjunga:
Jag kan visa en värld
Vacker bländande, härlig
Säg om du ska va ärlig
Har du drömt om den ibland

Jag kan lära dig se
Bortom magiska under
Oförglömliga stunder
Om du flyger bort med mig

En helt ny värld
Ifrån ett annan perspektiv
Ingen bestämmer här, var och när
Blir glömt högt ovan molnen

En helt ny värld
En plats jag inte visste fanns
Men här syns allting klart, så underbart
Att va här i en helt ny värld med dig

Jag här i en helt ny värld med dig

Kan jag tro det jag ser
Känslan helt utan gränser
Ofattbart det som känns här
I en himmel utan slut
En helt ny värld

---
Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: