tisdag, april 24, 2007

Som vanligt - i framtiden

Jag gillar verkligen framtidsförutsägelser. Här är en som gjorde år 1900, av Ladies' Home Journal.
Prediction #9: Photographs will be telegraphed from any distance. If there be a battle in China a hundred years hence snapshots of its most striking events will be published in the newspapers an hour later. Even to-day photographs are being telegraphed over short distances. Photographs will reproduce all of Nature’s colors.

Sammanlagt gör de 29 förutsägelser: Predictions of the Year 2000.

Via Rocketboom.
---
Andra bloggar om: ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Varför får jag en känsla av "omöjligt" när jag läser citatet ovan.

Så är det ju.

stationsvakt@gmail.com sa...

naseer: Eller hur - telegrafera bilder på långa avstånd. Vilket nys. Och i färg dessutom.

Anonym sa...

Fascinerande! Och förbluffande mycket stämmer ju, medan annat kändes lite skrattretande. Men frågan är om vi idag skulle kunna förutspå hur världen ser ut om 100 år. Jag tror inte jag skulle klara det.

stationsvakt@gmail.com sa...

salt: Jag kan det. Om 100 år har du bytt template på din blogg. Men så mycket annat har inte hänt.

Anonym sa...

Jag rekommenderar dig att läsa om Teslas "world system". I princip hittade han på internet, GPS, fildelning lite annat smått och gott redan år 1900. Åtminstånde i teorin.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Jag läste faktiskt om det där rätt nyligen. I illustrerad vetenskap tror jag.