tisdag, april 24, 2007

Islams helvete - lika jävligt som det kristna

Ingen idé att konvertera till Islam, i alla fall inte om man tror att man ska slippa de eviga pinorna efter döden - för helvet finns i koranen också.



På bilden ser vi ängeln Gabriel, sittandes på hästen Buraq, tillsammans med Muhammed. De är i helvetet på besök, och där träffar de på en demon i färd med att bestraffa ett gäng kvinnor som har visat håret för främlingar. Bilden är persisk, från fjortonhundratalet.
---
Andra bloggar om: ,
---
(källa)

8 kommentarer:

Vanja sa...

Men blanda inte in religion här nu. Då blir det bara en massa krig. Hur gick det med scannern?

Anonym sa...

Förslag alltså:
Bli Jehova vittne vet jag. De anser att helvetet inte finns och att syndaren straffas med den eviga utplåningen, att aldrig finnas mer, inte återfödas efter Harmagheddon :-).
Det tycker jag låter riktigt acceptabelt. Fast sedan undar man förstås om man går olika öden till mötes efter döden beroende på vilken religion man hänger sig åt under livet. Det kanske inte hjälper att bli Jehova vittne.

Nattvakt sa...

Äh det där med religion... Det är ju upp till var och en :)

stationsvakt@gmail.com sa...

vanja: Inga pengar just nu. Men så småningom ska jag ha en.

kerstin: Den som dör får se. :-)

nattvakt: Jupp. Själv gillade jag sagan om ringen när jag var yngre.

Anonym sa...

Jag föddes som katoliker, det är fan i mig världsbäst.

Jag kommer att ångra mina synder mot slutet och så är det bara, woohoo, heaven here I come. Så jäkla rätt.

stationsvakt@gmail.com sa...

naseer: Fan, ni katoliker har den där jävla ångra-knappen. Det är orättvist!

Anonym sa...

Asa tron är myyycket bättre.Passar det inte så slår man släggan i skallen på dom ha ha ...

SideShow Surfer

stationsvakt@gmail.com sa...

SideShow Surfer: Bäst vore om man kunde hitta på en egen, bättre religion. Sen gäller bara att man ska förmå sig själv att tro på den.