måndag, april 09, 2007

Vinnare

En gammal tant vann just en halv miljon i tv4-morgon. Hon blev gladare än de brukar bli, vinnarna. Det brukar vara småleende stenansikten som sitter där och vinner.

Man kan undra över vad som händer i huvudet på de som vinner något i direktsändning. Blir det kortslutning? Eller är maskhållandet starkare rotat än glädjen över att vinna?

Jag har en fantasi. Jag tänker att jag sitter där i den tillrättalagda, familjevänliga, varma tv4-miljön. Att jag vinner, och att jag får frågan:

-Vad ska du göra för alla pengarna?

Då ska jag försöka se helt seriös och allvarlig ut och säga:

-Sprit ska jag köpa. Massor av sprit. Och sen är det möjligt att jag lägger en del pengar på knark också. Ja horor ska jag naturligtvis också köpa.

Vad händer då? Stelnar tv4-leendet, och hör man spridda "Bryyyt!" skrikas? Eller tar de det som ett skämt och säger: "Haha ... men på allvar?"
---
Andra bloggar om:

10 kommentarer:

Maria sa...

... men det förstår du väl att det är just precis det hon tänker köpa... tanten... - sprit, knark och en gigolo... hon är i Stockholm, har varit med i tv4 och blivit känd - fattar ju vem som helst!!!

Vissa är bara så oerhört bra på att hålla masken och verka rekorderliga!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Haha. Visst hade det varit ännu bättre om en gammal tant hade sagt sådär.

Pumita sa...

Skit i pengarna! Du får i alla fall vara med på tv och bli känd. Räcker inte det?

Maria sa...

Nej, det är Bananlikören man vill åt!!!

Anonym sa...

Hahaha... Jätteskoj, sprit och knark...haha... Gigolos och horor... Fantastisk fantasi...
Nu känner jag... att hur jag än skriver så... Här passar jag inte... Så jag borde hålla käft...
:-( Molly Ginger, trist helylle.

stationsvakt@gmail.com sa...

pumans d: Kändisskap går bort. Det är pengarna man vill ha.

maria: ..ja, och bananlikören.

Molly: :-) Förkortning på trist helylle: Trille.

Stefan Jansson sa...

Ha ha. Knarkgrejen är ju en klassiker som jag brukar påstå att jag skall säga när (inte om), jag sitter där i tv4-soffan.

stationsvakt@gmail.com sa...

sj: Grejen är ju att när man väl sitter där, då vågar man inte.

Anonym sa...

*asg*
Underbart inlägg!
Skulle ju vara skitkul att slänga ur sig sånt där som ingen förväntar sig. Själv skulle jag vilja köpa mig ett hockeylag, men det räcker nog inte med en halv mille då.. :P

stationsvakt@gmail.com sa...

vhcfan: Ett korplag kanske det räcker till.