onsdag, maj 23, 2007

Jag är ingen vardagsbetraktare

Bloggtoppen ligger jag under kategorin "Allmänt", och det är möjligen rätt nära. På Bloggportalen ligger jag under "Vardagsbetraktelser", och på TopBLOGArea ligger jag under "Vardagsbetraktelser". Men jag är ingen vardagsbetraktare.

Det är möjligt att jag var det en gång i tiden, jag minns inte, och i vilket fall som helst så rörde det sig nog då om påhitt och överdrifter. Om jag vore en äkta vardagsbetraktare skulle den här bloggen vara den mest tråkiga bloggen i världen. Den skulle bestå av variationer på det här:

Vardag: Går upp och går till tåget. Jobbar (tittar på en plåtdörr/bloggar), och tar tåget hem igen. Gnäller på barnen för att de inte diskar. Sover. Börjar om.
Helg: Sover. Pular lite med datorn. Vilar i soffan. Går och handlar. Vilar i soffan och ser på tv. Sover. Börjar om.

Det där var en äkta vardagsbetraktelse. Det intressanta jag gör i livet utspelar sig på nätet och inuti mitt huvud. Inte IRL. Jag vill ha det så - jag har valt att ha det så.

Om det skulle finnas en kategori för mig så skulle den bara heta "Betraktelser", det skulle stämma bättre. Och vill jag vara riktigt elak mot mig själv (och det vill jag ofta) så skulle ett ännu bättre kategorinamn vara: "Förtwinglade DN & SvD-betraktelser".
---
Andra bloggar om: ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du har rätt. Det kanske slinker in en och annan promenad och kopp kaffe i din blogg, men de står väl liksom inte i centrum. "Intressanta fenomen" är kanske en bättre beskrivning av din blogg (som jag uppskattar väldigt mycket och som skulle stå mycket högt på min favoritlista om jag hade någon egen blogg).

stationsvakt@gmail.com sa...

ullah. tack. :-)

Anonym sa...

ullah! Instämmer i Johnny-fjäsket...
Johnny! Fjäsk fjäsk...
:-) Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Jag tar det som smicker. :-)

Anonym sa...

Hej Johnny!
Sökte på "schablon" i google och hittade dig! Kommer ihåg att du hade stationsvakt som mailadress...
Mvh Annika F, fd OV Cityt.
lindahlannika@hotmail.com

stationsvakt@gmail.com sa...

annika: Tja!
Ja, jag är ganska schablonartad jag. :-)

Anonym sa...

Lite vardaglig är du allt. I min vardag, i alla fall. Men jag är ovanligt vanlig och vardaglig.

stationsvakt@gmail.com sa...

frk: Det bästa är att vara vardaglig själv, men leva i en icke vardaglig vardag - eller tvärtom.