fredag, juni 01, 2007

En anpassning

De nya skyltarna ska tydligen upp på tapeten igen, jag skrev ju om dem för ganska länge sedan. Men den här gången länkas det till Vägverkets högupplösta bilder, och då blir det genast intressantare - man kan ta sig en närmare titt.

Anledningen till att det kommer nya skyltar är ju att det är en EU-anpassning. Men tittar man på skyltarna så märker man att det även är en anpassning till det samhälle som komma skall. Ett samhälle där miljön sätts i första rummet - alternativt ett post- apokalyptiskt samhälle.



Sen ser jag att vissa skyltar lämnar öppet för en dator/webb-anpassning också. Det behövs inte mycket för att de ska bli bildfilformat.



Josephzohn berättar förresten att på SVT kan man testa sina vägmärkeskunskaper.
---
Andra bloggar om: ,

5 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Tittar man, som jag gjorde, först på vägverkets sida och sen tar testen på SvT så blir det väl närmast en kontroll av närminnet: 8 av 9 för en femtioplussare är väl okej?

Undrar varför Vägverket kallar vildsvinsskylten för gris.jpg förresten.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Gris var min namngivning. De kallar den svin.

rigg sa...

blev oxå inspirerad av de nya vägmärkena!

förresten, så du att du har fått en egen?

rigg sa...

Jag tror förresten att skylten med häst och vagn har amerikanskt ursprung! Amishområde upphör

stationsvakt@gmail.com sa...

riig: Haha, bra. :-D