torsdag, juni 14, 2007

Varför gör Virtanen det?

Snackade med brorsan i telefon nyss. Han jobbar inte. Han är sjukskriven för ett opererat knä. Så han går hemma och drar benent efter sig.

Han berättade att han hade sett fel på ett firmanamn på en bil. Det hade stått "Neaus Transport" (eller nåt i den stilen), men han hade fått det till "Anus Transport". Han skyllde på dyslexi eller nåt. Min förklaring var rimligare - skum fantasi.

En stund senare såg jag också fel. Inget snuskigt dock, utan bara konstigt: "Va ... varför gör han det?" tänkte jag. Jag tyckte det stod Virtanen, men det stod ...
---
Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Vanja sa...

Som den här ordverifieringen som jag var tvungen att använda för att få kommentera hos dig en gång.

stationsvakt@gmail.com sa...

vanja: Ja haha - men den tvingar ju nästan in hjärnan på fel spår. :-)

BGAN sa...

Såg i DN härom dagen (hittar inte artikeln på webben) att pyttemjuks grundare skulle bli chef för SIPRI. Äntligen något vettigt för grabben.

Nästa genomläsning visade att det var denne man som tog över:

http://www.csis.org/component/option,com_csis_experts/task,view/id,153/

stationsvakt@gmail.com sa...

BGAN: Åtminstone såg du inte Norman med samma efternamn. :-)