tisdag, juli 10, 2007

En smärre sensation

Resultat: 112. Det kanske inte låter nåt vidare i "IQ-sammanhang", men för att vara ett resultat från mig är det en smärre sensation.



Jag testade nämligen ett par liknande såna för några år sedan, och fick sämre resultat än ... jag det var IQ-fiskmås det handlade om. Nej förresten, det var IQ-lärka eller trast.

Såna här grejor säger inget om intelligensen (sägs det i alla fall). Jag är varken smartare eller dummare än jag var för några år sedan. Smarthet för mig, det är att kunna avgöra om man ska köra med en png-bild i bloggen, snarare än en jpg, och på det området håller jag hyfsad standard.
---
Andra bloggar om: ,
---
Här är testet förresten (det har memat runt i bloggosfären några gånger nu).

7 kommentarer:

rigg sa...

Jag sa ju att jag var väldigt skeptisk till ditt tidigare IQ-fiskmåsresultat :)

lisa sa...

(helt ot men ändå; idag såg jag din lookalike i Göteobrg. Under en visning av en trädgård. Eller var det du? Har du hela tiden lurats och låtsas vara hemma på semestern?)

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Kanske hade jag en dålig dag sist, och en bra idag. :-)

lisa: Nix - så pass IQ:ig är jag, att jag helt enkelt lyckas vara på två ställen samtidigt. :-)
(Varför hälsade du inte?)

Susanne sa...

Då är mitt blogghotell (heter det så förresten?) inte så smart då, eftersom jag inte får ladda upp annat än gif- och jpg-bilder, png funkar inte alls. Webblogg.se har med andra ord väldigt låg IQ.

stationsvakt@gmail.com sa...

Susanne: Det har de - PNG är ju favvoformatet. :-)

Anonym sa...

Jag blev ihjältråkad coh gav upp. Har dock presterat hyfsat i andra sammanhang, men jag har fått lära mig att man inte ska skryta om sånt så...

Att du har mer än hundra behöver man knappast något test för att inse. Och med tanke på hur trist det var så är du bevisligen även tålmodig. Från klarhet till klarhet. (Såvida du inte tyckte att det var roligt - då är du bortom räddning.)

stationsvakt@gmail.com sa...

Paradigm: "Att du har mer än hundra behöver man knappast något test för att inse" - Grejen är ju att jag gjorde ett sånt test en gång. Eftersom jag gjorde hyfsat ifrån mig på mönstringen så trodde jag att jag var "hyfsad" även denna gång, men icke. Jag var stockdum. Efter det började jag (som ett försvar) att påfågla med min dumhet istället. Det var därför jag blev så glad när jag nu än en gång blev "hyfsad". Löjligt att man ska skaffa sig personlig bekräftelse genom sånt här ... och testet var, som du sa, skittråkigt.