torsdag, juli 19, 2007

P

Nej, det är inte konst. Jag vet inte vad det är - associationsskapande kanske. Vad det än är, är det kul att trixa med: mixande, blandande, skapande. Saker som får oväntade tankar att dyka upp.

När man blandar saker som inte naturligt hör ihop vet inte hjärnan hur den ska tolka det. Åtminstone inbillar jag mig att det funkar så. Jag hoppas att det funkar så. Jag vill att det ska vara så. Nya tankar skapas.

Av en tillfällighet hittade jag en uppläsning ur 1:a Petrusbrevet på nätet. Till den lade jag ett gäng bilder jag hade i min bildmapp, bilder som börjar på P. Jag är dålig på att döpa bilder - för det mesta knackar jag bara till på tangenterna, så blir det ett namn. Jag förkollade inte vilka bilder jag tog, utan bara ett gäng på bokstaven P. Till detta lade jag musik av Purcell.



Det enda som alltså binder ihop bilderna, talet och musiken är att de på något vis är kopplade till P. Om det skapade några associationer vet jag inte, men det var kul att göra't.
---
Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: