tisdag, augusti 14, 2007

Bloggförlängningar

Andra bloggar om: , , ,
---
El Pedro, på Den andra bloggen, ljudbloggar (eller kör radio, om man vill). Till det använder han MyPodcast, och här kan man lyssna på honom (han har en bra radioröst).

Bloggen Alter Ego har en bra grej för den som inte orkar fylla i namn, adress och captcha och posta en vanlig kommentar. Hon använder sig av postreach. Längs ner i posterna ligger en radda symboler att trycka på; "Inspirerade mig", "Bra upptäckt", och dylikt. Smidig sak.

9 kommentarer:

stella sweden sa...

Något VAR nytt! Du har lyckats byta ut den inte helt snygga Bloggerikonen mot ett litet foto på dig själv!

Så fyndigt!

Och nu kommer ju frågan;)
Hur gör man?

stationsvakt@gmail.com sa...

StellaP: Jag följde den här instruktionen.

Plastfarfar sa...

Själv är jag skeptisk mot att använda externa tjänster på en webbsida. Man har liksom ingen koll på saken, och är den tjänsten nere, eller bara saggar, så slår det ganska tungt över ens eget material. Då får tjänster av typen pynt eller fiffigt, va! vara för min del.

Är Postreach ett skämt, eller? Bara positiva ikoner. Dessutom så tycker jag att hela kommentareriet blir på något vis mekaniserat av sånt.

Dialogskapande är det iaf inte.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Men lite bling-bling på bloggen skadar ju inte. Man behåller det ändå inte för evigt.

Anonym sa...

åhå - man tackar för länken Johnny :)

och den schyssta kritiken.

Plastfarfar sa...

Inget nämnt och inget glömt. Men en del saker man ser på en del bloggar får en att skämmas för att över huvud taget ha tagit sig dit.

Inte tar man sig tillbaka dit heller, för den delen

stationsvakt@gmail.com sa...

el: Den var sann. Du har en klart lyssningsbar röst.

PF: Hehe.

Plastfarfar sa...

Vilket skulle bevisas, Johnny: Sajten i fråga har 53 sidladdningar från 39 unika besökare.

Hittills i Augusti...

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jo, den där blinktavlan drar mig ständigt tillbaks till din sida. :-D