fredag, augusti 24, 2007

Cykla i Stockholm

Andra bloggar om: , , , ,
---
Antalet lånecyklar i Stockholm ska fördubblas. Det får mig att tänka på vad jag såg för mindre än en halvtimme sedan. Jag gick från centralen, är fortfarande svettig. Det var på Oxenstiernsgatan, backen mellan Strandvägen och Radiohuset - en cyklande dam.

Sådär 40-45, min ålder. Jag är svettig och seg efter att ha gått stenhårt i 25 minuter, och i sista backen tar jag det lite lugnt, går sakta. Men inte lika sakta som hon cyklar. Hon måste ha haft en växel högre än kaknästornet , för hon trampade femtio varv med pedalen för varje centimeter hon tog sig fram.

Ska väl inte jag lägga mig i! I och för sig inte, men hon var störande; sportiga kläder, såg allmänt modern och flashig ut. Ny cykel. Jag gick som en snigel, men susade ändå förbi henne. Ska väl inte jag lägga mig i ... men vad är det med människor?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter på din beskrivning som om hon hade en växel som var lägre än Glocalnet.

stationsvakt@gmail.com sa...

matpe: Nånting ditåt kanske.

Anonym sa...

jag svimmade på cykel korsningen götgatan - hornsgatan för några år sen
blodsockerhalten sjunker drastiskt
plötsligt pang bom
det har lugnat ner sig nu
jag har svimmat i clockkön på den tiden det fanns också
i väntan på en burgare
just det; när Thåström klev på scenen också, Göteborg -89
när han började åla sig framför micken

stationsvakt@gmail.com sa...

Lovisa: Du behöver sån där blutsaft låter det som.