torsdag, augusti 23, 2007

Om jag vore kändis skulle jag regga mig illa kvickt

Andra bloggar om: , , ,
---
Apropå den där modetjejen vars identitet "stals" och hamnade på Facebook. Egentligen, kom jag just att tänka på, så finns det ju en marknad i det där. Kända människor kommer att känna sig tvingade att registrera sig - annars gör nån annan det, och kan sälja tillbaks identiteten dyrt till dess rätta innehavare. Typ som det är med domän-namn. Om jag vore kändis skulle jag regga mig illa kvickt.

Relaterat: "Ranelids blogg" togs bort.

7 kommentarer:

Anonym sa...

DN.se skriver mycket skit nuförtiden. När de istället kunde fylla spaltmeter på nöjes-sektionen om kändisarnas traumatiska upplevelser smetar de istället upp detta på förstasidan. Varför inte bara länka dn.se direkt till aftonbladet nästa gång.

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Jo, världarna flyter ihop mer och mer.

Anonym sa...

Flera stycken kan registrera sig på samma namn, så ingen behöver oroa sig för att någon annan ska hinna före.

stella sweden sa...

Världen är ihopfluten...visste du inte det?

Anonym sa...

Neil Young slogs ju ganska länge mot grupper av sina mest fanatiska fans, som utvecklade en ren stalkerkultur i jakten på nya låtar, gamla gitarrsolon och rehearsals (tejper och tabs) och annat: "Those guys are discussing solos I did twenty years ago, and they're stopping me from trying out new songs" Till slut kände han sig tvungen att starta websidan neilyoung.com, annars hade nån annan gjort det.

Skuncke sa...

Man kan tydligen hitta på vad som helst för att få uppmärksamhet. Flickan är bara patetsik och imbecill.

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: är det så ..? Nå, bra på sätt och vis då.

StellaP: Nu vet jag.

magnus: Egentligen borde ju skivbolaget stå för sånt tycker man.