onsdag, augusti 15, 2007

En intervju med Sally Cruikshank

Andra bloggar om: , , ,
---
Här är en intervju med Sally Cruikshank från 1980 (hon verkar väldigt sympatisk). Hon jobbade tydligen med Sesam (läste jag mig till) när det begav sig, men det är inte därifrån jag har upplevt henne ...



.. utan från hennes tecknade filmer. Jag såg en av dem på tv för riktigt, riktigt länge sedan. Antagligen var jag i de lägre tonåren, och filmen "Quasi at the Quackadero" gav mig mardrömmar.

Det är stilen hon tecknar på som är läskig. Det är surrealism i samma anda som hos Max Fleischer, men med en touch av sjuttiotal. Sally C återfinns numera på YouTube, hennes hemsida och blogg. Tack för mardrömmarna Sally, de var säkert berikande i längden.

2 kommentarer:

Henrik Forsberg sa...

Jag behöver hjälp med att sprida min blogg, och din blogg verkar perfekt för ändamålet

stationsvakt@gmail.com sa...

henrik: Hoppas att många läser din kommentar då. :-)