fredag, augusti 03, 2007

Kanske är han Nydemokrat, helt enkelt

DN: Orangutanger gestikulerar.


Vad tusan vill den här orangutangen ha sagt då? OT - är det en förkortning, eller nåt? Jag kollar upp några OT:ar.

Off-Topic
(typ: "Ursäkta att jag avbryter - har du en banan?")
Old Testament
(typ: "Bananer finns icke omnämnda i gamla testamentet. Synd.")
Ot
(typ: "Eldgudinnan Ot - flamberade hon någonsin bananer?")

Fast det kan ju vara så enkelt som att denne orangutang vill göra ett inlägg i debatten, med anledning av Pridefestivalen och könsrollerna. Han kanske vill ha sagt samma som John Bouvin - Ny Demokratisnubben som höll händerna så och sade: "Det här går inte, och det här går inte heller. Men det här går!" (varpå han förde in pekfingret i hålet som den andra handen bildade).
---
Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

PGW sa...

"Titta där nere till höger så jag får peta mig i näsan ifred"?

stationsvakt@gmail.com sa...

TPGW: Funkar. :-)

David sa...

Då kommer jag att tänka på Varan-TV-sketchen som på ett fantastiskt sätt kortsluter det argumentet med förintelseförnekare.

stationsvakt@gmail.com sa...

David: Jag kollade filmen. Rätt kul och påhittig och kortslutig. :-)

Anonym sa...

Han/hon kan beställa en ÖL också!!
Beror på handrörelserna..*S*

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Åtminstone får nog en nubbe plats.