lördag, augusti 11, 2007

Ännu en apparat i köket

Elektriska apparater i köket kan man aldrig ha för många av. Jag fyller år om ett tag, och av min farsa fick jag en vattenkokare i förskott. Min gamla vattenkokare har pajat. Namnet på den nya lät bekant: Severin. Sen kom jag på var jag hade hört det:

Severin, severin, speak so slightly
Severin, down on your bended knee
Taste the whip, in love not given lightly
Taste the whip, now plead for me



Nå, den är verkligen grym, min Severin. Jag har ärligt talat aldrig varit med om nåt liknande. Fyller jag den halvfull hinner jag inte ens diska ur en kaffekopp innan det kokar. Fattar inte hur den kan vara så snabb.
---
Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

Coola Morsan sa...

Kan det vara så att du diskar väldigt långsamt..?

stationsvakt@gmail.com sa...

cm: Nix - vi snackar sekunder här.

Martin Klasch sa...

Tack för konsumentupplysningen och grattis i förskott.

ostajlat sa...

Severin är ett ganska så billigt märke, men fan vilka pruttlar de gör! De bara funkar och funkar och funkar...
Har själv alla mina köksgrejer som går på el, från Severin, ja utom The Magic Bullet-grejen då, som också är en fantastiskt bra "bara-måste-ha-pryl" ;-P

/Helene

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Tack.

ostajlat: magic bullet, haha, det är den från tv va? :-)

ostajlat sa...

Magic Bullet; hackar, strimlar och vipsar som bara den. Helt outstanding, går fort som bara den, tar liten plats och jag ångrar inte köpet.
Köpte den i julas, de hade två för priset av en och jag tror att de kör samma nu, så passa på! ;-)

Tror jag skall maila dem och kräva "reklamgage" för detta inlägget. *hehe*

/Helene

stationsvakt@gmail.com sa...

ostajlat: faktiskt, ibland är det man innerst inne vet är skit - inte skit.