Andra bloggar om: annonser, relevans, texter, bilder
---
Meningen med Google-annonser är ju att de ska vara relevanta. Annonsen ska spegla det man skriver om. Skriver man till exempel: "Fan, igår var det full rulle E4.an fram!", så borde en annons för alkomätare dyka upp.
Sen handlar det förstås om var i sin kod man har stoppat Googles annonskod. Jag har väl lyckats sådär på sin höjd. Men inne i Gmail, däremot, där är annonserna superrelevanta. Om jag har fått ett mail från nån kamrat som skriver: "Om jag inte får tillbaks mina pengar snart så ska jag döda dig!" - då kan man ge sig den på att det dyker upp annonser från både banker och begravningsbyråer.
Det är störande att Gmail alltid träffar så rätt när man själv bara då och då träffar rätt. Men imorse blev det i alla fall ett slags halvrätt. Kodroboten såg bilden ... och skapade en lämplig annons:
8 kommentarer:
Vaddå!? Jag har redan beställt en belgian-blueballong i naturlig storlek OCH fått orderbekräftelse på den!
maria: Åfan ... du vet vad du ger dig in på va? Ballongen är fylld med kött - och man betalar per kilo.
Men jag vill inte ha kött!!! Absolut inte från en genmanipulerad belgian blue... jag var bara ute efter göttat, dvs ballongen!
maria: Du måste starta inuti. Äta dig ut till ballongen.
... fast den är egentligen en present... till någon som fyller år...
- Grattis Johnny - en ballong med kött!!!
Maria: En ballong med kött ... jag föredrar nog Ett moln i byxor. Luftigare. :-)
Ah - Majakovskij... och ett stänk av Webstrarna!
Maria. We aim to please.
Skicka en kommentar