fredag, augusti 03, 2007

Sarasvar

Ingmar Bergman gjorde en tv-film som hette "Saraband". Den här posten har inget med den att göra, men det känns lite som att jag går i den store regissörens fotspår, när jag döper denna post till "Sarasvar". Ordlikheten lyfter mig liksom lite till hans nivå.

Den här posten heter "Sarasvar" helt enkelt för att jag snart kommer att svara en Sara. Det är Hedgehog-Sara som frågar några i-landsproblemfrågor i en post. Här kommer svaren:

1: Två par är lagom.
2: Det är helt okej med vit tygväska.
3: Ipren.
4: En handduk ska räcka.


---
Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

hm, Ipren är nog det bästa... Två par säger du, jag tar kanske tre - hoppas det blir bra :)

stationsvakt@gmail.com sa...

h-sara: Mycket att bära .. men du bestämmer. :-)

Anonym sa...

Å så härligt att få on-line-hjälp så här! Jag har skrivit ner listan in case of kommande stora i-landsproblem ;)

Plastfarfar sa...

Passande nog till detta blogg-bloggeri, är det i skrivande stund inte mindre än två Google-annonser för andra bloggar uppe på sidan.

Lotten Bergman och Pernilla Månsson den här gången. Är sånt vanligt?

stationsvakt@gmail.com sa...

Christina: Säg bara till om du behöver råd om något, jag ska bistå dig (men säg inte till om du behöver råd med något.)

PF: Jag har sett bägge. Men nog aldrig samtidigt.