fredag, augusti 31, 2007

Skärmvägg av "alger"

Andra bloggar om: , , , ,
---
Det jättelika spindelnätet fick mig att än en gång fundera över min rumsavdelare. Jag sover i vardagsrummet, och har gjort en liten sovdel därinne genom att ställa en riktigt stor och bred bokhylla, fylld med böcker, som en vägg bredvid sängen.

Det hela är ett väldigt klunsigt arrangemang. Jag skulle behöver något tunnare, någon form av skärmvägg. Jag har varit inne på olika lösningar, men spindelnätet fick mig att fundera i andra banor.

Det finns nämligen ett system som liknar spindelnätet. Det består av algliknande element (det heter algue) som man sätter ihop. Av dessa skulle man kunna göra en slags skärmvägg. Det kostar tydligen $200.00 för ett 50-pack, och det är lite saftigt. Men idén är bra, och man skulle säkert kunna konstruera något eget liknande. Bara man tänker till lite.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Köp försvarets utrangerade kamouflagenät på Ö&B. Perfekt storlek och skön skogskänsla... :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

john: Smart!

Anonym sa...

Men det här är ju värsta inredningsbloggen plötsligt ;) Det var en snygg anordning men det som John skriver är nog snäppet tuffare ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

christina: Faktiskt. Man skulle dessutom kunna ha dubbla lager - spraymålade i olika färger.