måndag, augusti 27, 2007

Stress försämrar minnet

Andra bloggar om: , ,
---
Jag har inget att blogga om egentligen. Den här posten har dock en funktion. Tanken är att skrivandet ska få minnesmodulerna i hjärnan att skakas på plats. Hoppas det funkar.

Jo, så här: Jag sitter och ringer runt till olika ställen. Det är jobbiga samtal och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag vet inte riktigt vilka jag ska ringa till. De jag kommer på att ringa till svarar inte. Nervositeten byggs upp.

Det blir liksom en rundgång. Till slut har jag i alla fall talat in på telefonsvarare. Jag tänker att nu ska jag slå en pling till min farsa. Jag har ringt hans nummer otaliga gånger. Jag börjar slå numret: 015 ..? 051910 ...? Vafan?!!

Det stämmer verkligen, det jag har läst, att stress försämrar minnet. Hjärnan har låst sig totalt. Nu ska jag testa att ringa igen. Bloggandet går ju med automatik, och jag hoppas och tror att det ska funka som smörjolja i det här fallet.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Häromdagen skulle jag ringa till min mamma. Samma sak hände, jag hade ingen aning om numret. Fick fråga en son, som fick ännu en anledning att klaga på mig. Som förälder kan man i alla fall vara säker på en sak: allt man gör är fel (i alla fall nästan).

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Ett tecken på att du behöver stressa av kanske.

Magnus Carlbring sa...

joho

det finskc alltid något att bloggra om

tips: sverigje minskcar biståndet tji fikc ni alla barn som behövde vatten okcså mat för dagen

nu få ni klarna er själva eftrersom det är en hård värld

dom blågula färgjerna smattrar i vinden

man kan alltid skrivra om osaka annars det finska alltid en osak till det

det säjer jag nu yo

Anonym sa...

Johnny: Jag har nog tittat för mycket på din lilla "nedtryckande" bildbyline eller vad det heter.

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: det säjer jag nu yo ...saka.

Ullah: Vicken då?

Anonym sa...

Den med den nedtryckande foten på ditt (?) huvud.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Ah. Närå. Det är ett klipp ur en Hugh Grant-film.

Anonym sa...

Jag vet det mesta om stress=dåligt minne, tyvär :(

stationsvakt@gmail.com sa...

Pinglan: Då lider jag lite med dig.

Anonym sa...

Man (=jag) blir lite stressad av Hugh Grant-klippet. Men det gör inget. Jag blir stressad av annat (nästan allt) också.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Se hela filmen så blir du mindre avstressad. Fast du måste gilla kalkon.

Anonym sa...

Ja! Amanda Donohue är med. Den vill jag se. Kalkoner brukar gå hem i min familj. Fast är det mycket "nudity" i den? Den yngste sonen tål inte sådant.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: SÅ mycket nudity är det väl inte ..

Anonym sa...

Äsch, ungen får blunda som vanligt. Nu gäller det bara att hitta filmen.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Du hittar den säkert på en välsorterad torrentsida.