torsdag, september 06, 2007

Avgångsklasserna

Andra bloggar om: , ,
---
Som nummer två från vänster på översta raden har vi Tomas Bolme. Som nummer ett på andra raden har vi Louise Edlind. Och som den näst sista på nedersta raden har vi Hans Klinga. Fler känner jag inte igen. De har gått in i anonymiteten - eller så beror det på bristande koll från min sida.

På den här sidan kan man se bilder på avgångsklasserna från Teaterhögskolan i Stockholm från åren 1969-2007. Det är ganska trevligt att döda en kvart åt att kolla in den.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Louise Edlind måste hålla svenskt rekord i antal distansförälskade/trånande pojkhjärtan av alla åldrar.

Det blev en konstig mening, men den får duga... :-)

Lotten Bergman sa...

Gerthi Kulle (trea från vänster på andra raden) är syster till Jarl.

stationsvakt@gmail.com sa...

John: Jag är övertygad om att du har rätt.

Lotten: Är hon faster till Maria kulle kanske?

Nihonshu sa...

Efter 2005 så tog det stopp i igenkännanden av studenterna för min del.

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Samma här. Nej, ännu tidigare förresten.

Anonym sa...

Det var lättare när man gick in på sidan och kunde se namnen också. Gerthi Kulle och Anna Sällström har man i alla fall sett i lite roller under åren.

stationsvakt@gmail.com sa...

KaK: Ja, många har blivit kända - fast på olika områden.

Anonym sa...

Jag vet inte om du drar fram gamla klasskamrater här men jag har inga "fina" eller berömda sådana. Dock minns jag en väldigt söt Thomas Bolme i "Pojken i trädet", filmen som dessutom hade ett fint ledmotiv.
Dessutom gick han, vad jag förstår, på Kungsholmens läroverk, där jag gästspelade en kortare tid i min ungdom, jag såg honom där i varje fall.

stationsvakt@gmail.com sa...

Kerstin: När Spielbergs Tintin-film kommer MÅSTE Bolme göra den svenska rösten. Allt annat går bort.

Anonym sa...

Johnny: ...och Torsten Flinck borde göra Haddock

stationsvakt@gmail.com sa...

Magnus: Vem gör original-Haddock? På svenska alltså.

Anonym sa...

Johnny: Åke Lindström hette han som talade för Haddock på svenska, jag får erkänna att jag inte hört om honom i andra sammanhang. Pierre Isacsson hade nog kunnat göra rollen på sin tid, han gjorde rätt mycket dubbning av tecknat (men omkom som bekant på "Estonia")

stationsvakt@gmail.com sa...

Magnus: Lindström då. Eller Flinck i värsta fall.