fredag, september 21, 2007

Grafikbrist

Andra bloggar om: , , , ,
---
Jag har suttit en bra stund här. Inspirationen är på nollpunkten. Det kommer sig av trötthet. Jag har ritat gubben här bredvid. Jag har tänkt blogga, men kommer inte på något att blogga om. Men att blogga som självändamål är ändå lite som att blogga ett självmål.

Jag stör mig på att min tankeförmåga inte är så grafisk som jag skulle vilja. Till exempel: Jag tänker att ... ja att jag ska se en dinosaurie komma ut ur skogen jag ser tvärs över gatan. Det funkar inte. Jag kan inte SE det framför mig.

Och det är ju ändå förjävligt. Det man ser på riktigt är ju ändå ena slags signaler som omvandlas till bilder i hjärnan. Alltså finns det nån slags grafikprocessor därinne. Så varför ska man inte kunna uppleva en bild utan att se den? Man borde kunna skapa en inre verklighet utan att gå omvägen via ögonen.

2 kommentarer:

BGAN sa...

Detta är ett klart fall av Jonas Björkmans Brysselsteg. I din variant faller han dock på ändan.

http://www.dn.se/content/1/c6/15/82/99/bjorkmanbrysselsteg463.jpg

stationsvakt@gmail.com sa...

bgan: Eller går på audition hos John Cleese.